Roliga saker man kan göra när man har tråkigt

Hej!

Jag är på bra humör idag och nu ska jag ut i solskenet och göra en rolig grej!

Jag ska göra en raket! Du gör såhär

Raketballong

Material: En ballong, ett sugrör, snöre, tejp, två käppar/paraplyer

Klipp en ca 3 cm lång bit av ett sugrör.
Dra ett några meter långt tunt snöre genom rörbiten.
Fäst ballongen vid sugröret med tejp och spänn snöret mellan två käppar som stuckits ner i marken.
Snöret måste vara ordentligt spänt.
Blås upp ballongen och släpp den. Den kommer flyga iväg som en raket! ;) 

Typ såhär:




Kommentarer
Postat av: Ellenmittnamn

haha fett kul! :)

2011-03-26 @ 14:50:29
URL: http://ellenmittnamn.webblogg.se/
Postat av: Malin:)

Haha vad rolig:) det måste jag testa någon gång:D

2011-03-31 @ 21:02:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0